INDICATA wprowadza darmowy dostęp do Market Watch, by pomóc firmom w bardziej efektywny sposób zarządzać składem samochodów używanych w związku z oddziaływaniem Covid-19.

INDICATA, należąca do grupy Autorola, ogłosiła wprowadzenie Market Watch, dwutorowego, bezpłatnego źródła informacji dla specjalistów ds. remarketingu, które zapewnia przewagę konkurencyjną przy podejmowaniu decyzji dotyczących pojazdów używanych.

INDICATA Market Watch dostarcza aktualne dane rynkowe i kształtowanie się cen w 13 krajach, w tym w Polsce. Analizując dziewięć milionów ogłoszeń używanych pojazdów w całej Europie każdego dnia, na bieżąco analizuje trendy zarówno w skali makro, jak i mikro.

Wgląd w te dane jest szczególnie istotny w kontekście obecnej pandemii Covid-19. Market Watch jest dostępny jako zwykły plik PDF udostępniany na stronach internetowych poszczególnych krajów INDICATA, natomiast dostęp do bardziej kompleksowego internetowego narzędzia do raportowania rynku kierowany jest do decydentów wyższego szczebla w sektorach leasingu, wynajmu, OEM i grup dealerskich.

Market Watch udostępnił swoją najnowszą analizę danych po opublikowaniu publikacji INDICATA Covid-19. Skupia się ona na ostatnim wpływie na sprzedaż samochodów używanych na 13 rynkach europejskich w marcu i na cenach od marca do kwietnia.

Wolumen sprzedaży samochodów używanych w Europie od 6 do 31 marca 2020 r.

Wykres przedstawia wyraźną różnicę pomiędzy rynkami z pełnym zamknięciem, a tymi z otwartymi transakcjami dotyczącymi samochodów używanych. Indeksacja poza pierwszym tygodniem marca, odporność Szwecji, która zachowała 80% wolumenu sprzedaży samochodów używanych, oraz Turcji, Holandii i Danii (która zachowała dwie trzecie) kontrastuje z krajami objętymi blokadą.

marketwatch 420 0000

Źródło: INDICATA Market Watch

 

Zmiany cen na rynku detalicznym samochodów używanych 1 luty - 3 kwietnia 2020 r

Poniższy wykres ilustruje, jak zmieniały się ceny w oparciu o wskaźniki Indicata Market Watch w okresie od 1 lutego do 3 kwietnia. Dynamika kształtowania się cen samochodów używanych w Holandii w rozbiciu na segmenty wzmacnia znaczenie Market Watch na poziomie mikro.

marketwatch 420 0001

Źródło: INDICATA Market Watch

Pierwszą interesującą obserwacją jest brak powszechnego ruchu cen w niektórych krajach. Istnieje jednak korelacja z charakterem narzucania dystansu społecznego. Spoglądając na Wielką Brytanię, Hiszpanię, Austrię, Włochy i Francję, kraje, które zostały zamknięte z zastosowaniem najtrudniejszych lub najszybszych środków.

Dealerzy mieli minimalny czas na reakcję przed zamknięciem i doświadczyli minimalnej ilości zmian cen. Z kolei Dania, Belgia, Holandia i Szwecja postępowały wolniej w kierunku zdystansowania społecznego, a ich spadek wolumenu był wolniejszy lub mniej wyraźny niż w innych krajach. W rezultacie ich dilerzy mieli więcej czasu na reakcję poprzez obniżanie cen.

Analizując poszczególne kraje, małe samochody w Holandii utrzymują wartości początkowo lepsze od większych pojazdów, zarówno od wartości €, jak i procentu, co jest typowe dla sytuacji pogorszenia koniunktury na rynku.

Wydaje się, że Turcja może wykazywać niezwykły wzrost, jednak gdybyśmy nałożyli na siebie wzrost stóp z niedawnej przeszłości, spodziewalibyśmy się wzrostu o 10%. Turcja jest krajem o wysokiej inflacji, a kwestie walutowe głęboko stłumiły rynek nowych samochodów.

Ucieczka do samochodów używanych, zarówno jako "atut bezpiecznego schronienia", napędzany brakiem nowych samochodów, jak i stosunkowo tanimi środkami finansowymi dla konsumentów, potencjalnie stworzyła bańkę cenową. W Turcji obserwuje się spłaszczenie krzywej inflacji w odniesieniu do samochodów używanych i ceny niektórych modeli zaczynają spadać.

"Market Watch" daje dodatkowe wsparcie dla sektora samochodów używanych, pomagając zarządzać procesami remarketingu w związku z efektami Covid-19. Zapisanie się na bezpłatny plik PDF lub dostęp online za pośrednictwem naszego narzędzia dostarczy decydentom z branży samochodów używanych najlepszych możliwych danych w czasie rzeczywistym, aby mogli budować krótko- i długoterminową strategię efektywnego zarządzania podażą i popytem na samochody używane", wyjaśnia Andy Shields, dyrektor globalnej jednostki biznesowej INDICATA.

Wejdź na stronę www.indicata.pl/corona, aby zarejestrować się do bezpłatnego źródła danych w formacie PDF lub na stronie internetowej.

W celu uzyskania dalszych informacji skontaktuj się z

Daniel Steć
INDICATA Business Development Manager

Telefon komórkowy: +48 505 029 381
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.